keluatga sakinah

Keluarga yang dekat dengan Allah akan menjadi keluarga yang layak ditolong olehNya dalam setiap urusannya.

Wednesday, June 23, 2010

Sambutan Hari jadi Bonda


Bera 20 Jun- Majlis sambutan hari jadi bonda telah diadakan di Rumah (kakak) Maizatul Akma di Desa Jelawat. Hari jadi yang sebenar pada 18 Jun telah ditunda diraikan pada 2 hari kemudian iaitu hari Ahad

Hari jadi ke 65 diraikan dengan diadakan BBQ dan sedikit jamuan, majlis ini dijalankan secara ad-Hic, tiada perancangan yang rapi.
Persediaan yang dilakukan sejak pagi lagi, dengan membakar ayam, ikan, kerang dan udang. Terdapat juga masakan lain dalam majlis ini.
Majlis sebenarnya dijalankan pada pukul 1.00 petang, apabila Bonda sampai ke rumah yang dijadikan majlis. Sesampai di rumah, bonda disambut dengan bunga oleh cucunya. Kemudian, hadiah juga di sampaikan oleh cucunya.

Keceriaan terpapar di wajahnya, majlis diteruskan makan tengahari dengan jamuan yang telah disediakan.
“Alhamdulillah, sama-sama dapat makan tengahari, terima kasih Amir adik beradik kerana bagi hadiah kat tok” kata bonda dengan nada gembira.

Menurut ketua koordinator majlis (kak) Maizatul. “ majlis nie lama dah nak buat, ajak adik-beradik makan, kebetulan hari jadi mak, tue yang terus buat”.

Majlis berakhir jam 2.30 petang. Sekeluarga mengucapkan ‘selamat hari jadi, salam eid milad dan Happy Brithday kepada Ibunda, sanah helwah dan juga jutaan terima kasih kerana mendidih dan mentarbiyyah kami selamat ini
P/s dikala seluruh dunia menyambut hari bapa, marilah kita semua menghadiahkan al-fatihah kepada Allaryarham ayahanda yang telah kembali kerahmatullah. Al-FATIHAH. Moga rohnya ditempat bersama mereka yang soleh dan solehah... Amin

No comments:

Post a Comment