keluatga sakinah

Keluarga yang dekat dengan Allah akan menjadi keluarga yang layak ditolong olehNya dalam setiap urusannya.

Friday, June 18, 2010

Hassan dan Hazhida Selamat DiIjabkabulkan



KUANTAN 6 June- Hassan Embong menamatkan zaman bujang dengan gadis pilihannya, Hazhida dalam majlis akad nikah di Masjid Baserah dan majlis walimah yang berlangsung di rumah pengantin perempuan dekat Baserah,semalam.

Dengan mas kahwin RM 100 dan seutas rantai emas, pasangan tersebut selamat diijabkabulkan oleh ayah pengantin perempuan sendiri diperhatikan Pegawai Jabatan Agama Islam Pahang pada pukul 11.30 pagi selepas bertunang setahun sebelum itu.

Hassan, 28,anak ke Sembilan daripada sebelah adik beradik menjadi suami kepada hashida, 28, dengan sekali lafaz.

Pada majlis tersebut, pengantin lelaki menghantar 11 dulang hantaran termasuk wang hantaran RM8,000 dan dibalas dengan 13 dulang oleh pihak pengantin perempuan.
Keceriaan jelas terbayang pada wajah kedua-dua mempelai yang kelihatan berseri-seri dengan pakaian pengantin berwarna Hijau Muda dan memakai pakain berwarna putih semasa akad nikah.

Ketika ditemui selepas upacara akad nikah, pasangan suami isteri itu memanjatkan kesyukuran ke hadrat Ilahi kerana hubungan t pertunangan setahun lalu berakhir dengan ikatan perkahwinan.

Sementara itu, majlis menyambut menantu akan diadakan di Falda Tementi Bera pada 13 June ini. Semoga mereka berakhir hingga kesurga-

No comments:

Post a Comment